Ontwikkel en onderzoek de impact van educatieve Dag van het Kasteel brochure

De Dag van het Kasteel is het landelijke publieksevenement van de Nederlandse Kastelenstichting (NKS), kenniscentrum voor kasteel en buitenplaats. Hert is een dag voor alle Nederlanders: iedereen is uitgenodigd een kijkje te komen nemen bij kastelen en buitenplaatsen en deze monumenten te komen beleven en er wat over te leren. De dag groeit ieder jaar. Wij zoeken iemand die graag schrijft en onderzoekt, iemand die samen met het Dag van het Kasteel team een prachtige brochure maakt voor onze deelnemers en onderzoekt wat het effect is van onze inhoudelijk pr.

Op tweede pinksterdag 2018 organiseren we de Dag van het Kasteel voor de elfde keer. Op meer dan honderd kastelen en buitenplaatsen ontvangen eigenaren, beheerders en vrijwilligers samen zo’n 80.000 geïnteresseerde bezoekers. Op het programma staan rondleidingen, lezingen, speurtochten, oral history, riddertoernooien etc. etc. Veel activiteiten worden georganiseerd rondom het jaarlijks wisselende thema, dit jaar Verborgen Verhalen Verteld

Rondom het thema maken we elk jaar een aantal producten die deelnemers kunnen uitdelen aan het publiek. Voor de pr, maar ook -heel belangrijk voor de NKS als kenniscentrum- om bezoekers meer te weten te laten komen over de bijzondere plekken waar zij deze dag te gast zijn. 

Wij zoeken iemand die voor de Dag van het Kasteel 2018 een inhoudelijk product maakt en die onderzoek doet naar de impact van dit product. 

Wat ga je maken:
Een brochure voor de deelnemers in Gelderland -deze provincie is dit jaar 'focusregio', wat betekent dat wij hier extra ondersteuning bieden- over de verborgen verhalen rondom tuinmannen en tuinwerk. Je werkt samen met een onderzoeker gespecialiseerd op dit terrein verhalen uit; een aantal algemene thema's en anekdotes en verhalen op verschillende kastelen/buitenplaatsen. Ook ontwikkel je een aantal wandel- en/of fietsroutes door de tuin of langs een aantal geclusterde deelnemers. 

Wat onderzoek je:
De NKS maakt sinds twee jaar regiobrochures voor deelnemers. Je inventariseert het effect van deze boekjes. Of deze vorm van pr werkt, of het de doelgroep bereikt en hoe het de doelgroep bereikt, wat een optimale vorm en inhoud is. 

Ons aanbod:
- Een uitdagend afwisselend onderzoek, waarbij veel initiatief en een hoge mate van zelfstandigheid wordt gevraagd. Je doet ervaring op met het maken van een publieksproduct dat worden gebruikt voor de pr van een groot evenement en bent betrokken bij alle aspecten.
- Je maakt kennis en werkt samen met een groot netwerk in de cultuursector.
- Flexibele werktijden, je werkt op kantoor, op locatie en thuis.
- Je ontvangt een maandelijkse stagevergoeding

Kijk op www.dagvanhetkasteel.nl voor alle producten en meer info over het evenement.


Mediabestanden


0 reacties

Plaats een reactie