Profilering en positionering Musiom, huis van hedendaagse kunst

Over Musiom:

Musiom biedt een podium aan Nederlandse kunstenaars die geboren zijn rond de jaren 50 en sinds de jaren 80 nationaal en internationaal bekendheid hebben verworven. Deze tijdgenoten maken schilderijen en beelden in uiteenlopende stijlen; zowel abstract als figuratief. Veel van de deelnemende kunstenaars zijn nog actief en productief, vandaar: ‘huis voor hedendaagse kunst’. De getoonde kunst is van hoge kwaliteit, modern en toegankelijk voor een breed publiek.

 

Doelstellingen van de stage:

· Vergroten van de (online) naamsbekendheid van Musiom bij liefhebbers van hedendaagse kunst waardoor het aantal bezoeken aan de website en uiteindelijk het fysieke museum toenemen.

· Bijdragen aan het uitbouwen van een herkenbaar en onderscheidend imago binnen het Nederlandse museumlandschap.

 

Jouw opdracht:

· Je onderzoekt de interesses van de doelgroep (zoekwoorden, trends).

· Je draagt suggesties aan voor het versterken van de (online) profilering van Musiom.

· Je ontwikkelt campagnes en content om de online community te versterken en uit te breiden op social media.

· Je brengt de belangrijkste influencers in kaart en onderzoekt wat nodig is om hen in te zetten bij het bereiken van de doelen.

· Je ontwikkelt campagnes en content voor het actief promoten van groepsactiviteiten, zoals lezingen en rondleidingen (doelgroep: clubs, verenigingen en sociëteiten).

· Je werkt samen met onze externe partij om Google Ads (Ad Grants) effectief in te zetten.

· Je werkt samen met onze websitebeheerder en het bestuur.

 

Wij bieden:

· Een hoge mate van zelfstandigheid. Je kunt zelf je eigen tijd indelen en op afstand werken. Werk op locatie in overleg.

· Marktconforme stagevergoeding.

· De mogelijkheid om kunstenaars te ontmoeten en activiteiten en bijeenkomsten bij te wonen (en mede te organiseren).

· De kans om een bijdrage van betekenis te leveren aan een nieuw museum dat nog flink in ontwikkeling is.

 

Competenties:

· Je bent zelfstandig en gedreven. Je hebt geen zetje nodig om in beweging te komen.

· Je bent creatief en vindingrijk.

· Je legt makkelijk contacten en onderhoudt deze.

· Je streeft een hoge kwaliteit na.

· Je kunt goed luisteren en kunt goed omgaan met het krijgen en geven van feedback.

· Je hebt affiniteit met en bent bedreven in social media.

· Vaardigheid in Photoshop is een pré.

 

Stuur je portfolio, CV + korte motivatie naar herold@musiom.art


Mediabestanden


0 reacties

Plaats een reactie